02 december 2022

Deze periode zijn we met de tweede klassen op de fiets naar museum Escher in het Paleis geweest. Het thema was ‘Orde en Chaos’. Nadat de leerlingen mochten kiezen of ze in de orde- of chaosgroep wilden zitten (het resultaat laat zich raden 😉), werd getracht om de werken van Escher in deze twee categorieën onder te brengen. Is een halve trap die tegelijkertijd omhoog én omlaag gaat nu een vorm van chaos of orde? Een aantal leerlingen kwam bedrogen uit toen bleek dat de groep halverwege gewisseld werd. De groepjes moesten zelf bouwwerken bouwen en hier uitleg over geven. Ook werd aandacht besteed aan het grafische werk van Escher, waarbij bleek dat doorzettingsvermogen je heel ver brengt, niet alleen in het maken van een kunstwerk, maar ook in het leven. Dat brachten de leerlingen vervolgens ook in praktijk door een toren van speelkaarten te bouwen, een grafische puzzel in elkaar te zetten of armpje te drukken. Kortom: een leerzame én leuke ochtend!